...

11 razy lepszy marketing

Nasze oczko w głowie – Visual content marketing. 5 mało popularnych sposobów!

Nasze oczko w głowie – Visual content marketing.
5 mało popularnych sposobów!

Rzuć okiem na świat: krzyczy głośno i wizualnie. Gdzie nie spojrzysz, wzrok przyciąga visual content – kolorowe i ruchome obrazy. Wydawać by się mogło, że w świecie marketingu jest to oczywista oczywistość. 

Ale czy wiedziałeś, że 43% kreatorów ma problem z systematycznym tworzeniem treści wizualnych?

W tym samym czasie aż 92% marketerów twierdzi, że wideo odgrywa kluczową rolę w ich strategii marketingowej. A 88% uważa, że widzi pozytywny ROI (return on investment) z treści wideo.

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal, ale statystyki mówią same za siebie. Visual content to must have!

Jeśli jeszcze nie dopracowałeś warstwy wizualnej swojego kontentu… bierz się do roboty!

Visual content marketing to nic innego jak wykorzystanie treści wizualnych, takich jak obrazy, filmy i inne do przekazywania informacji swoim odbiorcom, aby maksymalizować ruch i koncentrować go na pożądanej aktywności.

Aby realizować zamierzone cele, najważniejsze jest zrozumienie, w jaki sposób ludzki mózg przetwarza obrazy. Umożliwia nam to metoda Eye tracking — technika stosowana w takich dziedzinach jak psychologia, medycyna, ergonomia, a także marketing 

Jest to proces pomiaru punktu spojrzenia, umożliwiający dokładne monitorowanie efektywności wizualnej dowolnej przestrzeni, w tym przypadku ekranu komputera lub smartfona. Dzięki tej technologii wiemy, na co dokładnie patrzy osoba badana w czasie wykonywania określonych zadań lub podczas przeglądania różnego rodzaju treści. 

Dlatego pamiętaj! Warto dobrze zaplanować sposób rozmieszczenia zawartości grafiki: słowa, zdjęcia, efekty, kolory, kształty, a nawet kierunek wzroku osoby na zdjęciu, wszystko to bardzo istotne czynniki wpływające na efekt końcowy i odbiór.

Oto kilka mniej popularnych rodzajów komunikacji wizualnej, które sprawdzają się równie dobrze co zwykłe zdjęcia czy wideo:
  1. IIustracje

W wielu przypadkach trudno znaleźć odpowiednią wizualizację dla treści, którą chcemy przedstawić. W takiej sytuacji warto zastanowić się nad stworzeniem własnej ilustracji, która przyciągnie uwagę odbiorców. Tworzenie ilustracji to oryginalny sposób na wyróżnienie się z tłumu i nadanie unikalnego charakteru Twojej marce osobistej.

Zobacz nasze case studies, w którym tworzyliśmy key visual opierając się o ilustrację

  1. Ikonografiki

Naukowcy wskazują, że wizualizacje tym sposobem poprawiają zdolność uczenia się i rozumienia, a także zwiększają motywację do podejmowania działań i konsumowania treści.

Ponadto są schludne, przejrzyste, wartościowe co zachęca do udostępniania, jak również mogą zawierać tonę informacji w jednej grafice, nie czyniąc jej skomplikowanej.

  1. Slajdy

Dobrze zaprojektowane slajdy mogą ułatwić podzielenie się nagromadzoną ilością informacji, podsumowując wszystko to, co chcesz przekazać w klarowny sposób.

Możesz również tworzyć pokazy slajdów, które prezentują produkty i usługi Twojej firmy, nie bez powodu na Instagramie możesz dodać post o wdzięcznej nazwie karuzela!

  1. Gify

Gify to idealne rozwiązanie jeśli chcesz urozmaicić swoje treści i wyjść poza statyczne obrazy, ale nie masz budżetu na treści interaktywne lub pełnoprawne filmy. To doskonała alternatywa na wprawienie w ruch Twojego kontentu.

  1. AI

Rewolucją i rewelacją w ostatnim czasie stały się obrazy generowane przez sztuczną inteligencję. Skala zastosowań unikatowych I niepowtarzalnych grafik tworzonych przez komputer jest niewyobrażalna. Już teraz ta nowa technologia przekształca sposób, w jaki firmy prowadzą swój marketing, poprzez zautomatyzowanie procesów w wielu dziedzinach.

Zobacz nasz post na Instagramie, w którym użyliśmy sztucznej inteligencji

Trochę pixeli i po sprawie? Nie wszystko złoto co się świeci.

Jeśli Twój kontent jest udostępniany w mediach społecznościowych i innych miejscach w internecie, to wspaniale, ale nie wszystko złoto co się świeci. Bardzo istotne jest, aby wszystkie grafiki, filmy, wideo i zdjęcia były osadzone w takim samym stylu. Spójność estetyczna Twoich profili na social media to ogromny atut. Kolejnym ultra ważnym czynnikiem jest zaimplementowanie treści wizualnych zgodnie z zasadami eye trackingu, a także UX i UI, np. na Twojej stronie internetowej.  

Dostrzegasz potencjał? Umów się z nami na konsultację i daj się przeprowadzić przez digitalową przestrzeń pełną pixeli. Zwizualizujemy świat zgodnie z Twoim „widzimisię”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.