Agencja marketingowa – tego kwiatu jest pół światu.
Ale jak wybrać tą jedyną?
Jeśli wiesz czego chcesz, życie staje się o wiele prostsze. Ale tak jak w miłości i relacjach, nie każdy ma do nich szczęście zatem, aby znaleźć odpowiednią agencję, szczęściu trzeba pomóc.
Jakie są cechy atrakcyjnej agencji marketingowej i jak znaleźć oraz wybrać tą jedyną? Na pewno nie będziemy bawić się w randki w ciemno. Komunikacja z agencją powinna być jasna i klarowna. Bystrym rozwiązaniem byłoby umówić się na konsultację z kilkoma jednocześnie.
Musisz poświęcić trochę czasu, aby dostrzec wady i zalety poszczególnych agencji. Każda jest nieco inna i pragnie zrobić na Tobie dobre wrażenie, dlatego poznaj ich wartości i zobacz czy jest między Wami chemia. Ale żeby niepotrzebnie nie wyrzucać budżetu do kosza i żegnać się w kwaśnej atmosferze, warto przemyśleć wszystkie kwestie i do randki odpowiednio się przygotować. Zanim wyjdziemy na miasto z tą jedyną, zacznijmy od wyboru stylówy dobranej specjalnie do okazji.
Design – czy wygląd ma znaczenie?
Nie oceniamy książki po okładce, ale nie ukrywajmy, zawsze zwracamy uwagę na wygląd… Dlatego przede wszystkim sprawdź stronę internetową potencjalnej agencji, a następnie i analogicznie – strony internetowe stworzone przez agencję dla klientów. Taki research pozwoli Ci ocenić czy:
- Wykonawca zna się na rzeczy, a poruszanie się po stronach www jest intuicyjne i wygodne zgodnie z zasadami User Experience.
- Czy strony internetowe posiadają dobrze wyglądający interfejs
- Czy key visuals, czyli logo i oprawa graficzna strony jest wyjątkowa i miła dla oka
Zazwyczaj w witrynie agencji jest dostępna zakładka CASE STUDIES, która przedstawia zrealizowane projekty i pozwala prześledzić portfolio. To sprawia, że możesz łatwiej wyczuć jakie pierwsze wrażenie wywiera na Tobie agencja oraz jakie ma kompetencje.
Metodyka i proces – kampanie, które mają ręce i nogi (i to jakie!)
Powinieneś zadać sobie zajeważne pytanie, co lubisz robić… A potem zacznij to robić ze swoją agencją.
Ale spokojnie, małymi kroczkami – najpierw ustalanie strategii, prezentacje jak na wybiegu. Każda agencja inaczej podchodzi do marketingu. Jedni łączą kompleksowe i holistyczne rozwiązania, inni zaś mają bardziej punktowe podejście i specjalizacje. Dokładnie przeczytaj ofertę agencji i skonfrontuj ją ze swoimi potrzebami i oczekiwaniami.
Zastanów się, czy potrzebujesz:
- Pełnej strategii wizerunkowej
- Prowadzenia social mediów, lub wybranego kanału
- Płatnych kampanii reklamowych Google ADS, FB ADS, IG ADS, TT ADS, Bing ADS
- Pozycjonowania
- Stworzenia strony internetowej, sklepu czy aplikacji
- Pozyskiwania leadów
- Cold mailingu, newslleterów, czy automatyzacji marketingu
Oddzielnie czy w pakiecie, w jakim czasie i z jakim budżetem? To prawie jak menu w restauracji i wybór przystawki, zupy, dania głównego oraz deseru i napoju – to na co aktualnie masz ochotę, znajdzie się w Twoim zamówieniu.
Komunikacja i partnerstwo
Skoro już wiesz jakie macie możliwości, możecie umówić się na spotkanie i usiąść do rozmów.
Najważniejsze, abyście czuli się naturalnie i nieskrępowanie wyrażali swoje myśli. Otwartość z Twojej strony, elastyczność ze strony agencji. Dialog powinien być jak taniec: uważnie słuchamy i reagujemy, oraz dopasowujemy wspólny rytm i kroki.
Filtruj informacje, nie pozwól narzucić sobie wizji, której nie czujesz. Niezbędne jest zaufanie i wrażliwość na siebie nawzajem. Wybieracie przecież drogę, którą będziecie kroczyć i rozwijać się razem.
Dopytaj o:
- Rodzaj umowy
- Raportowanie i optymalizację
- Zarządzanie budżetem
- Własność i udział w kontach reklamowych
Uczciwa agencja jest szczera i transparentna. To nie ONS tylko długofalowa relacja.
Podsumowanie
Wiemy, że może nie być lekko. W gąszczu sieci co chwila napotykasz młode i piękne… agencje, które czasami będą chciały Cię omamić. Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić rekomendacje, opinie i certyfikaty o swojej wybrance, ale jeśli chodzi o podjęcie decyzji, ostatecznie warto kierować się sercem.
POWODZENIA!