
Dlaczego email marketing B2B i LinkedIn to idealne połączenie do pozyskiwania leadów?
Zgodnie z teorią sześciu stopni oddalenia (nazywanej także „sześcioma krokami”) każda osoba na świecie jest oddalona tylko o sześć kontaktów od dowolnej innej osoby. Przypuszcza się, że każdy posiada znajomego, który może poprzez swoje powiązania dotrzeć do nawet najbardziej niedostępnego jegomościa.
Na szczęście, nie będziemy wysyłać wiadomości do Dalajlamy, ale bez żadnego problemu możemy skontaktować się z kimkolwiek poważanym na świecie, w niemal każdej branży.
Dlatego jeśli marzy Ci się:
- Pozyskać nowych parnerów biznesowych
- Nawiązać długofalowe relację w świecie biznesu
- Poszerzać zakres działania swojej marki
Ułatwiamy to zadanie, za pomocą cudownego narzędzia o nazwie Sales Navigator
Zacznijmy od tego czym jest email marketing B2B – to metoda, która pozwala na dotarcie bezpośrednio do osób znajdujących się w naszej bazie danych. Listy mailingowe tworzymy dzięki wieloletniemu doświadczeniu, opierając się o kryteria doboru targetu zgodne z komunikacją Twojej marki.
Następnie filtrujemy kryteria wyboru i wybieramy stanowisko osoby, którą chcemy mieć na widelcu. Innymi słowy segmentujemy bazę i skupiamy się na bardzo wąskim gronie, które najlepiej odzwierciedla zainteresowanie danym produktem czy usługą.
Mogą to być zarówno CEO firm jak i menadżerowie.
Odnajdujemy prospekt poprzez Linkedin
Linkedin to kuluary wśród portali społecznościowych – umożliwia użytkownikom nawiązywania kontaków zawodowych i zbudowanie bliższych relacji w sieci networkingowej.
Aby zaistnieć w świecie biznesu potrzebujesz konkretnego wizerunku i stworzenia profilu, który wyróżni Twoją osobę. Warto dodać, że treści publikowane na Linkedinie są zazwyczaj merytoryczne i specjalistyczne. Taka charakterystyka feedu stwarza możliwości do emanowania wartościową wiedzą.
Zajmujemy się kompleksowym budowaniem brandu osobistego również na portalu Linkedin.
Gdy mamy profil i zweryfikowaną bazę maili do osób, z którymi chcesz się skontaktować w celach nawiązania współpracy…
Do akcji wkracza copywriter.
Jego zadaniem jest skonstruowanie odpowiedniej komunikacji czyli tzw. personalizowanych Icebreakerów. Wiadomość musi być bezpośrednia, a także oferująca rozwiązania, które nie brzmią jak zwykły chwyt marketingowy. Nie zapominajmy, że kontaktując się z osobą, która zupełnie nas nie zna, NIE MOŻEMY po prostu wciskać mu reklamy.
Oryginalność popłaca, dlatego jeżeli wyślemy maila, który chwyci za serce i trafi w oczekiwania adresata istnieje spore prawdopodobieństwo na rozpoczęcie rozmowy.
(tu statystyka, na ile naszych maili ludzie odpisują w %)
Oczywiście nie mamy gwarancji, że mail nie przepadnie w zatłoczonej skrzynce jak w ruchomych piaskach. Ale w tym rzecz, aby trafić w czuły punkt i już pierwszą linijką tekstu, a nawet treścią tematu zjednać sobie zainteresowanie odbiorcy.
Pamiętajmy, że decyzyjna osoba, która odbiera maile, nie ma za wiele czasu. Dlatego musimy szybko i konkretnie zaproponować sposób na osiągnięcie jej celów.
Diagnozujemy każdą branżę i testujemy różne wersje wydarzeń.
Łączymy potężne siły sales navigatora w linkedin (zaawansowanej wyszukiwarki prospektów) oraz e-mail marketingu wysyłając strategiczny łańcuch wiadomości, które zwracają uwagę na wielu płaszczyznach.
Jednak równie ważnym procesem jest research potrzeb, wyzwań i ryzyka z jakim mierzą się przedstawiciele branży.
Chcemy wiedzieć wszystko o decydentach, aby autentycznie podejść do nich jak do drugiego człowieka, a nie jak do kolejnej komórki w excelu. Ludzki czynnik i brak formalnych, sztywnych regułek działają na plus w 2023 roku i właśnie te unikatowe sposoby na personalizowane wiadomości są najbardziej skuteczne.
Ponad to naszym celem jest podjęcie rozmowy telefonicznej lub umówienia na spotkanie, co daje dużo większe możliwości na naturalność w kontakcie.
Nie daj o sobie zapomnieć, ale nie bądź nachalny!
Ostatnim etapem naszej strategii są follow-upy serwowane w odpowiednich interwałach. Innymi słowy warto przypomnieć o sobie co jakiś czas i wysłać na przykład case studies lub inne korzyści wynikające ze współpracy.
Istnieje przekonanie, że mailing kojarzy się ze spamem. Nic bardziej mylnego, jeśli posiadasz wyczucie i doświadczenie mailing to genialny i skuteczny sposób na sprzedaż!
Podsumowanie
- Korzystanie z mailingów jest najszybszym i najprostszym sposobem na bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, czyli osobami decyzyjnymi w firmie
- Przedstawiciele firm rzadko aktywnie poszukują nowych rozwiązań i dostawców, dlatego naszym zadaniem jest odwrócić rolę i podjąć inicjatywę
- Odpowiednie narzędzia ułatwiają nam wyszukiwanie i budowanie bazy odbiorców
- Osobliwy i zadziwiający Icebreaker (treść wiadomości) to połowa sukcesu
- Drugą połową jest umiejętność rozwiązania problemu odbiorcy
Chcesz spróbować naszych metod? Zostaw do siebie maila, a wyślemy Ci próbkę naszych możliwości 😉